لطفا منتظر بمانید ...
فروشگاه
ارتباط با پشتیبانی
اگر در سوالت متداول پاسخ خود را پیدا نکردید میتوانید از لینک زیر با کارشناس فروش ما در ارتباط باشید
ورود به حساب
مرسولهها
سبد خرید
آرکیوفشن را به جرات میتوانیم یکی از برندهای شجاع و جذاب در ایران و اروپا بدانیم. جایی که تلفیق ایجاد شده از زمان گذشته و حال به خوبی حس شده و به زیبایی هر چه تمامتر به چشم میخورد. در سال ۲۰۱۷ بود که آرکیوفشن متولد شد. پنجرهای رو به تاریخ گذشتگان که در آن سالها فراموش شده بود.
این برند سعی کرد تا از همان ابتدا، تاریخ را در میان طرحهای خود قرار دهد تا جایی که بتوانید سبک و سیاقی از دوران مختلف را روی بدن انسانهایی که در حال حرکت و زندگی هستند، ببیند.
در ایران، با وجود اتفاقات زیادی که در طول تاریخ افتاده، دست طراحان برای استفاده از این سبک باز است. موسس آرکیوفشن نیز از این ویژگی استفاده کرده و توانسته خود را به عنوان یک تولید کننده و ایده پرداز متفاوت به مردم بشناساند. در این مطلب قصد داریم با این برند آشنا شویم و در مورد تاریخ آن صحبت کنیم.
فرض کنید لباسی با طرحی از دورههای گذشته روی بدن یک موجود زنده به تصویر درآید. چشمان خود را ببندید و برای دقایقی این منظره را در ذهن خود تصور کنید. جذابیت آن را حتی از راه دور نیز میتوان حس کرد. تاریخ، دریچهای است که به زندگی همه ما مرتبط بوده و شناخت آن به شناخت بهتر خود ما برمیگیرد.
ایدهای که آرکیوفشن از ابتدای فعالیت خود در ذهنش داشت، تبدیل یک کمد به کتابخانهای از جنس لباسها بود که در هر نقطه از آن بخشی از فرهنگ و تاریخ بیرون میآید. این برند یک حرکت اجتماعی و فرهنگی را برای مخاطبان خود رقم زد و البته توانست در این عرصه به موفقیت خوبی دست پیدا کند.
این برند برگرفته از دو واژه آکیولوژی و فشن است. ترکیبی از باستان شناسی و فشن که به نظر میرسد، برای برندی با این ویژگیها بسیار مناسب باشد. نام آرکیوفشن در ایران و پرتغال به ثبت رسمی رسید و البته در ایران با نام باستان پوش نیز شناخته میشود.
صدرالدین شریعتمداری را با نام صدرا نیز میشناسند. فردی که ایده خلاق آرکیوفشن در ذهنش ایجاد و آن را تا مرحله اجرا پیش برد. او یکی تولید کنندگان جوان و موفق در میان برندهای ایرانی است که البته ایده پردازی بسیاری از برندهای مطرح ایرانی را به عهده داشته و با بسیاری از برندهای خارجی نیز همکاری داشته است. صدرا با این ایده توانست تاریخ را در دل مردم جای دهد و بتواند ایران قدیم را در زندگی مدرن امروز زنده کند.
برای صدا که در کمپانیهای مختلف ایرانی و خارجی در گردش بود، ساخت برندی که به نام خودش ثبت شود، مشکل و کمی نیازمند زمان بود. انتخاب بین یک برند خارجی یا ایرانی، چیزی بود که مدتها به آن فکر میکرد. البته شاید همین حساسیتهای به ظاهر کوچک باعث شده بود تا بتواند در کمپانیهای بزرگ مشغول به فعالیت شود و همیشه در هر مرحله از کار خود تجربهای جدید را کسب و تکهای از پازل کسب و کار خود را بسازد تا در نهایت طرح نهایی آن با آرکیو فشن به میان آید.
خرید اینترنتی کیف و کفش از تیاریس
صدرا در مصاحبهای در مورد داستان این برند چنین گفت:
“آرکیوفشن دقیقا بازتابی از زندگی ۲۰ سال گذشته من است. پیدا کردن یک هویت که مدتها به دنبال ساخت آن بودم، اما از همان دوران دانشگاه با انتخاب رشتهای متفاوت، از من جدا شده بود. وجود مادرم که سالهای زیادی تجربه خیاطی داشت، باعث شد تا به اصلیت خود پی ببرم و مسیر خود را برای رسیدن به بهترین هدف تغییر دهم.”
صدرا برای ورود به دنیای مد روزنامه نگاری را به عنوان اولین پله در زمینه مدنویسی آغاز کرد. او سعی کرد از برندهای پوشاکی شروع کند که مردم علاقه به دانستن اطلاعات کافی در مورد آن داشتند. با شروع این نگارشات، نزدیک به ۳۰۰ برند مختلف تمایل خود را به عنوان همکار به او رساندند.
در این میان کاسپین مد برای صدرا ارزش بیشتری داشت چرا که باعث ایجاد فضایی برای مطالعه بیشتر در این زمینه مد شد و به دنبال آن همکاری با برندهایی همچون جی اکس، کلارکز و لانچ برند اسپرینگفیلد و برنامههای pr در نهایت از او فردی متفاوت با کوله باری از تجربه ساخت. پس از خارج شدن از کاسپین چند ماهی بیکاری باعث شد تا تصمیم خود را برای مطالعه روی برندهای ایرانی بگیرد و دورههای آموزشی مختلفی را طی کند.
در تمام این مدت، تعداد تکههای پازل آرکیوفشن در ذهن او بیشتر و بیشتر میشد. از آنجایی که صدرا در گذشته در مبحث باستان شناسی کار میکرد، بخشی از این پازل را باستان و باستان شناسی تشکیل داده بود و با این وجود ترکیب مد و باستان شناسی، طرح نهایی آن چیزی بود که در تمام این سالها به دنبالش بود.
صدرا برای آنکه بتواند ایده خود را تضمین کند، سعی کرد تا آن را در یک کشور اروپایی ثبت کند و به او جان ببخشد. این برند با الهام از نقشهای باستانی مدرن، مورد توجه بسیاری از صاحبان مراکز خرید قرار گرفت و این موفقیتی در عرصه کاری صدرا بوده و خواهد بود.
سخن پایانی
برای طرفداران تاریخ و البته علاقهمندان به مد، برند آرکیوفشن یکی از جذابترین انتخابات خواهد بود. این مطلب یک راهنما و معرفی از این تولید کننده بود. علاوه بر طرحهای زیبایی که تولید کننده آن ایجاد کرده کیفیت نیز در آنها حرف اول را میزند. نمونههایی از لباسهای تولید شده توسط آرکئو را میتوانید در بسیاری از فروشگاههای ببیبنید.